NO | EN

Swedol overtar Univern Senter Arendal

Swedol har nylig inngått en avtale om å kjøpe minoritetseiernes andel i Univern Senter Arendal med virkning fra 1. Juli 2018. Frem til nå har selskapet vært eid av Swedolkonsernet (60%) og Kest Invest AS (40%) som forøvrig familien Eriksen står bak.

Univern Senter Arendal er en butikk som har spesialisert seg på salg av arbeidsklær og verneutstyr i Aust-Agder, og omsetter for 16 millioner kroner. Univern Senter Arendal er en del av Univernkjeden og som sammen med Swedolkjeden har totalt 18 butikker i det norske markedet.

”Ved dette kjøpet forsterker vi vår posisjon på Sørlandet og sikrer økt lokal konkurransekraft til det beste for det lokale markedet” uttaler administrerende direktør Gunstein Lauvrak. ”Vi har hatt et meget godt samarbeid med familien Eriksen i Kest Invest AS i flere år, og vi er selvsagt veldig tilfreds med at Daglig leder Erik E. Eriksen blir med videre i vår satsning i Aust-Agder.”

For ytterligere informasjon kontakt:

Gunstein Lauvrak, adm dir Swedol Norge, Tel +47 924 00 120, gunstein.lauvrak@univern.no

Clein Ullenvik, konsernsjef Swedol Tel. +46 8 742 47 20, mob +46 70 558 84 17 clein.ullenvik@swedol.se

Om Swedol

Swedolkonsernet er multispesialisten for profesjonelle brukere. Vi tilbyr kvalitetsvarer og -tjenester på en enkel og profesjonell måte.
Vi har netthandel og ca 100 butikker i Sverige, Norge, Finland og Estland under varemerkene Swedol, Grolls, Univern og Nima. Kundene finnes hovedsaklig innen bygg & anlegg, industri, logistikk, landbruk samt offentlig service. Selskapet omsatte for 3,1 MSEK i 2017 og har 900 ansatte. Swedol er notert på NASDAQ Stockholms Mid Cap-liste.